aniekgaatskien.reismee.nl

Heenreis Wenen

15-11-2019

Op vrijdag 15 november ben ik samen mijn lieftallige ouders in de auto gestapt. Na eerder die week al afscheid te hebben genomen van mijn studentenatletiek vrienden, mijn MIlA atletiek vrienden, mijn studiegenoten en mijn huisgenoten, was het vrijdag tijd om afscheid te nemen van mijn Brüder en Taran. Het afscheid van mijn Brüder was erg nuchter, dat afscheid van Taran niet.

Om 09:15 begonnen we met rijden naar het zuiden. Rond kwart voor twaalf kwamen we aan in Zuid-Limburg. Hier heerlijk gegeten bij opa en oma. Na ook van hen afscheid te hebben genomen, vlogen we die Deutsche Autobahn op. Natuurlijk moest het nummer Autobahn von Kraftwerk gedraaid worden. Na enkele koffiestops en wat (veel) kilometers Stau kwamen we aan in Neumarkt in der Oberpfalz.

Hier overnachtten we in een Klooster, wat al een avontuur opzich was. De dikke muren, vele kruizen en de nonnen die ons begroetten zorgden voor een geborgen sfeer. Gelukkig waren er net iets te harde kaasbroodjes als avondeten die ons weer in de realiteit brachten.